Murphy
Murphy törvényei: 😉
A Murphy törvény
Ami el tud romlani, az el is romlik.
Folyamányok :
1. Semmi sem olyan egyszerü, mint amilyennek látszik.
2. Minden több idöt vesz igénybe, mint amilyennek látszik.
3. Ha többféle dolog is elromolhat, biztos, hogy az romlik el közölük, amelyik a legnagyobb kárt okozza.
4. Ha rájöttél, hogy 1 müvelet 4 féle módon mondhat csödöt, s mindegyiket kivéded, menten fellép az ötödik.
5. Külsö hatások híján a dolgok rosszabbodnak.
6. Ha végre nekilátsz valaminek, elöbb még valami mást kell csinálnod.
7. Minden megoldás új problémákat kölykezik.
8. Semmit sem lehet a kétbalkezesek ellen bebiztosítani, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak.
9. Természet-ösanyánk ócska qrva.KOMPTERMURPHOLóGIA
A megbízhatóság törvénye
————————-
Tévedni emberi dolog, de igazán összekutyulni valamit csak számítógéppel lehet.Greer törvénye
————–
A számítógépprogram nem kívánságaid ,hanem utasításaid szerint müködik.Sutin törvénye
————–
A leghaszontalanabb funkciókkal a legnagyobb élvezet dolgozni.McCristy számítógépes axiómái
—————————–
1. A back-up memóriába táplált anyag sohasem teljes.
2. A szoftvervírusokat csak akkor lehet kiírtani, amikor az illet? szotver már végképp elavult.Leo Beiser elsö számítógép-axiómája
———————————–
Amikor elraktározol valamit a gép memóriájában, raktározd el saját memóriádban ,hogy hova tetted.Steinbach rendeszerprogramozási útmutatása
——————————————
Sohase tárj fel olyan hibát, amivel nem tudsz mit kezdeni !Manubay törvényei programozók számára
————————————-
1. Ha egy meglévö program módosítása beválik, akkor valószínüleg nem erre a módosításra volt szükség.
2. A programok felhasználói nem tudják pontossan, mi kell nekik, de pontosan tudják, mi nem kell neki.A számítógépes programozás törvényei
————————————
1. Bármely program, ha egyszer gépre kerül, elavult.
2. Bármely program elkészítése többe kerül és tovább tart.
3. Ha a program beválik, akkor változtatni kell rajta.
4. Ha a program nem válik be, akkor dokumentációt kell készíteni róla.
5. Bármely program a rendelkezésre alló memória végsö határáig duzzad.
6. A program értéke egyenesen arányos a megtermelt táblázatok súlyával.
7. Bármely program bonyolultsága addig fokózódik, amíg túl nem nö programózója képességein.Troutman programozási posztulátumai
———————————–
1. Ha a kisérleti rendszer tökéletessen müködik, az öszes további rendszer rakoncátlankodni fog.
2. A program legkártékonyabb hibájára csak akkor derül fény, ha a programot már legalább hat hónapig használták.
3. Azokat a kontrollkártyákat, amelyeket semmiképpen nem szabad helytelen sorrendben tárolni, helytelen sorrendben tárolják.
4. A tetszöleges sorrendben tárolható lyukszalagokat nem tárolják helytelen sorrtendben.
5. Ha az inputellenörzést úgy tervezték meg ,hogy kiszürje a téves inputokat, egy leleményes idióta biztosan kidolgozza azt a módszert, melynek segítségével a téves inputok megkerülik az ellenörzést.
6. A programozók legjobban a káromkodás nyelvét ismerik.Gilb megbízhatatlansági törvényei
———————————
1. A számítógép megbízhatatlan ,de az ember méginkább.
2. Az emberi megbízhatóságra alapozott rendszerek megbizhatatlanok.
3. A felderíthetetlen hibák végtelenül változatosak, szemben a felderíthetö hibákkal, amelyeknek száma a dolog természetéböl következöen : korlátozott.
4. A megbízhatóság fokozására eszközölt befektetések addig fokozódnak, amíg túl nem haladják a híbák valószínü költségét, illetve amíg valaki el nem éri, hogy a munka is folyjék.