Vallás és mások …
Vallásos vagyok. Aki néha szokta ezt a blogot olvasni, az észrevehette már. De sokakban felmerülhet a kérdés, hogy fér össze a hitem és a vallásom a szexuális érdeklődésemmel … Szerintem tökéletesen.
Kerestem erről egy-két dolgot a neten. Lehet, hogy sokan nem fognak ezekkel egyetérteni … De egy elgondolkodást mindenképp megér. Szerintem …
„BDSM KERESZTÉNY HÁZASSÁGBAN
Régi nagy kérdése a kereszténységnek, hogy létezhet-e a keresztény házasságon belül BDSM. Mind a klasszikus szubmisszivitás, megkötöttség, mind a büntetés (szóbeli vagy fizikai értelemben) jobban megérthetö, ha a férfi-nö kapcsolatot nem csak a maga valójában vizsgáljuk, hanem spirituális értelemben vett férj-feleség viszonyban. Az ideális házasságról a Biblia Új Testamentumi részében ír. A domináns férjrõl, és a szubmisszív nöröl mint ideális házassági modellrõl az Efezeusbeliekhez írott levélben ír a Biblia, és ez ad nekünk logikus választ is a kérdésre.
Spirituális alárendelödés – az ideális házasság
A Biblia legismertebb írása a keresztény házasság összefüggéseirõl:
22. Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek, mint az Úrnak.
23. Mert a férj feje a feleségének, mint a Krisztus is feje az egyháznak, és ugyanö megtartója a testnek.
24. De miképen az egyház engedelmes a Krisztusnak, azonképen az asszonyok is engedelmesek
legyenek férjöknek mindenben.
25. Ti férfiak, szeressétek a ti feleségeteket, miképen a Krisztus is szerette az egyházat, és Önmagát adta azért;
26. Hogy azt megszentelje, megtisztítván a víznek feredöjével az íge által (Efézusbeliekhez 5: 22-26)
A férj és feleség konszenzusos domináns/alárendelt viszonyban él, mind a hétköznapokban, mind a szexuális életben. A mindkettejük választása alapos, indokolt és tiszteletre méltó, és mély szexuális és spirituális életet alapoz meg. A BDSM ezt még jobban megerösítheti a partnerek közt.Ahogy mi az Úr felé mutatunk alárendeltséget, és vagyunk a felé való nyitottságban készségesek, úgy a feleség a férj irányában kell, hogy nyitott legyen, és adja neki ezt az ajándékot. A keresztény szubmisszivitás szent, és még Jézus is szubmisszív volt atyja felé:
7. Ki az ö testének napjaiban könyörgésekkel és esedezésekkel, erös kiáltás és könnyhullatás közben járult ahhoz, a ki képes megszabadítani öt a halálból, és meghallgattatott az ö istenfélelméért. (zsidókhoz írt levél 5:7)
Amikor az Isten szubmisszivitásról beszél, akkor a teljes alávetettségrõl beszél. Amikor Hágár elmenekült Sárától, egy isteni üzenetet kap:
9. Akkor monda néki az Úr angyala: Térj meg a te asszonyodhoz és alázd meg magad az ö kezei alatt. (Móz. I. 16:9)
Az üzenet egyértelmü volt, és Hágár visszatért Ábrahám házába, majd késöbb fiút szült neki.A BDSMhez nincs feltétlen szükség korbácsra, fekete bör cuccokra, kinzó felszerelésekre, bár ha a megfelelö hangulat eléréséhez ezekre van szükség, miért ne használnánk? Nem bün ezeket használni. A keresztény házasságnak akár kellékei is lehetnek, ahogy Pál írta a Korintusbeliekhez:
27. Hanem megsanyargatom testemet és szolgává teszem; hogy mig másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek. (Korintusiakhoz I 9:27)
Több S/M kiegészítöhöz, mint például a lovaglóostor, korbács, csipesz, erényöv és a vesszö, nagyon hasonlót használtak a régi keresztény penitencia kiszabásához, testük sanyargasához, hogy ezzel is közelebb kerüljenek, és egyesüljenek Istennel. Több BDSMet gyakorló ezt az egyesülésélményt érzi a partnerével szemben a szexuális együttlét alkalmával.
Ennek ellenére félrevezetö lehet az egyszerü BDSM gyakorlása közben, mint amilyen a fenekelés, megalázás, sértés, hogy a kapcsolat létesítésekor csak a magasabb szexuális és érzelmi cél elérése érdekében alkalmazzák. De ha hiszünk Istenben, a szubmisszív fél olyan bizalommal van a domináns partnere felé, hogy a végeredmény a megváltás és a megelégedettség.
29. Porba teszi száját, mondván: Talán van még reménység?
30. Orczáját tartja az öt verönek, megelégszik gyalázattal. (Jeremiás 3: 29-30)Ez azonban nem azt jelenti, hogy a megegyezéses BDSM-kapcsolat goromba lenne, mind szellemileg, mind érzelmileg, különösen nem egy keresztény házasságban. A férjnek kötelessége gondoskodni a feleségérõl, mint ahogy Isten is gondoskodik mindenkiröl, és mindig a legjobb tudása szerinti legnagyobb szeretettel és figyelemmel vegye körbe öt. Mint látjuk, ez nem zárja ki az indokolt, és szeretö fegyelmezést sem.
Megkötözés (bondage) és büntetés
A megkötözés és a fegyelmezés a kereszténység szellemi tradícióihoz tartozik, és visszaeredeteztethetö arra, ahogy a szeretö, mindentudó Isten vezeti és instruálja az öket követöket és benne hivöket.
8. És ha békókba veretnek, és fogva tartatnak a nyomorúság kötelein:
9. Tudtokra adja cselekedetöket, és vétkeiket, hogyha elhatalmaztak rajtok.
10. Megnyitja füleiket a feddözésnek és megparancsolja, hogy a vétekböl megtérjenek:
11. Ha engednek és szolgálnak néki, napjaikat jóban végzik el, és az õ esztendeiket gyönyörüségekben (Jób 36: 8-11)Ahogy az Isten figyel minket, a keresztényi BDSMben a férj figyeli a felesége szellemi fejlödését, a lelki kivánságait, a feleség aláveti magát a férje vezetésének. Ez az oka, hogy a férjnek mindig meg kell találnia a feleségének legmegfelelöbb büntetést. Úgy büntet, mint az Úr bünteti a hiveit, ahogy a zsidókhoz írt levélben is olvashatjuk:
5. És elfeledkeztetek-é az intésröl, a mely néktek mint fiaknak szól: Fiam, ne vesd meg az Úrnak fenyitését, se meg ne lankadj, ha ö dorgál téged;
6. Mert a kit szeret az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindent, a kit fiává fogad.
7. Ha a fenyitést elszenveditek, akkor veletek úgy bánik az Isten, mint fiaival; mert melyik fiú az, a kit meg nem fenyít az apa?
8. Ha pedig fenyités nélkül valók vagytok, melyben mindenek részesültek, korcsok vagytok és nem fiak.
9. Aztán, a mi testi apáink fenyítettek minket és becsültük õket; avagy nem sokkal inkább engedelmeskedünk-é a lelkek Atyjának, és élünk!
10. Mert ám azok kevés ideig, tetszésök szerint fenyítettek; õ pedig javunkra, hogy szentségében részesüljünk.
11. Bármely fenyités ugyan jelenleg nem látszik örvendetesnek, hanem keservesnek, ámde utóbb az igazságnak békességes gyümölcsével fizet azoknak, a kik általa gyakoroltatnak. (Zsidókhoz írt levél 12: 5-11)Természetesen a BDSM nem egyszerûen a feleségverést jelenti, amennyiben ez nem konszenzusos, akkor nem beszélhetünk sem Istennek tetszö cselekedetrõl, sem BDSMrõl. A büntetésben szeretetnek és ésszerüségnek kell lennie. A dominancia/szubmisszivitás, a szadizmus/mazochizmus a szabad akaraton kell, hogy alapuljon. A domináns félnek minden esetben oda kell figyelnie a partnere testi-lelki határaira, nem lépheti át azt. Bár úgy tünik, hogy az a személy,aki megkötöz és paskolót használ, az visszaél az erejével, valójában a BDSM etikus és tiszteletet parancsoló. A férjnek mindig tekintettel kell lennie a felesége korlátaira, fájdalomtürö képességére, és a alázattürésére, de soha nem okozhat testi vagy lelki sérülést neki.
Lehet-e egy férfi szubmissziv a feleségével szemben?
Nagyon fontos kérdés. Egy férfi lehet szubmissziv vagy szolgálatkész a feleségével szemben, és hagyhatja a feleségét dominálni a szexuális életben. Természetesen a hálószobán kívül ez nem müködik.
Csak a feleség adhatja meg a férjnek a teljes alárendelödést a házasságon belül. A Bibliai értelemben vett kölcsönösség alapján a szexuális élet alatt a férj szexuális örömöt nyújt a felesége számára, és vica versa. A szexuális együttlét ezen formája a legszentebb dolog a nászágyban, és mind a férj mind a feleség a mindennapi élet szerepét adoptálja át.
A mindennapi életet áthidaló, teljes, testi-lelki átadás, az úgynevezett 24/7-es domináns/szubmisszív kapcsolat csak ebben a a Biblia szerinti formában értelmezhetõ igazán.”
„A DOM törödik, irányít, figyel. Korrigál, nevel. Védelmez, segit, vezet. Büntet. A Dom DOMINÁL.
A sub elfogad, megad, felad. Engedelmeskedik, tanul. Kedvben jár, igyekszik. Bühödik. A sub SZOLGÁL.”/Jeromos Mester/
Lehet, hogy túl profán lenne ezt az Istenhez való viszonyhoz hasonlitani … De az biztos, hogy számomra Isten után Ő az első …